CSV 4 versus Messemaker 1847 team 4: 3 – 5

Op 3 november speelde CSV 4 thuis tegen het vierde team van Messemaker 1847.
Voordat de avond begon was er nog de vage hoop dat CSV de hekkensluiter in deze poule zou kunnen verslaan, een illusie die gedurende de wedstrijd beetje bij beetje in rook opging.
Aan bord 2 had Arjan een mooie partij tegen Hans van Offeren. Na een standaardopening waarbij wit een pion verspeelde, besloot Doorgeest dat het tijd werd voor een wat onconventionelere aanpak. Lees verder

Nieuwe speellokatie CSV per 1 januari! (deel 2)

Gisterenavond konden we melden dat CSV waarschijnlijk per 1 januari een kleine tweehonderd meter verderop zal gaan spelen in de Hoeksteen, vandaag kunnen we melden dat het contract gisterenavond ondertekend is.

Een kleine impressie van de nieuwe ruimtes:

De grote zaal

Kleine zaal 1

Kleine zaal 2

en natuurlijk de belangrijkste ruimte, het domein van Björn: de bar!

Nieuwe speellokatie CSV per 1 januari!

Als alles volgens de plannen verloopt, speelt CSV vanaf 1 januari in een nieuwe lokatie, namelijk gebouw ‘De Hoeksteen’ aan de Rivierweg 15, 2903 AJ Capelle aan den IJssel. Op slechts 210 meter van de huidige lokatie zullen we voortaan onze partijen spelen. Voor de vereniging onder gunstige condities qua bar en gebruik. Een eerste sfeerimpressie is hier te vinden: Sfeerimpressie De Hoeksteen

Zodra meer bekend is zullen we dit direct laten weten!

CSV 4 start met onnodige nederlaag

Dit seizoen start CSV 4 in de poule 3B van de 3e klasse. Van het kampioensteam van vorig seizoen zijn nog maar 4 spelers over. De vaste eerste vier bordspelers zijn overgeplaatst naar een ander team of gestopt. Vooraf hebben we overwogen om met een viertal te gaan spelen, maar uiteindelijk zijn we toch voor het achttal gegaan. Aangevuld met Cees Groenendijk (allen de uitwedstrijden), Eduard (vorig jaar al een enkele keer ingevallen), Piet Verkamman (komt uit het 3e) en Menno Stigter, zijn we er misschien op gemiddelde rating iets op achteruit gegaan, maar dat wil niet zeggen dat we geen ambities mogen hebben. Lees verder

Agenda geheel bijgewerkt

Alle nu bekende externe partijen zijn verwerkt in de agenda en de teampagina’s zijn aangepast. Niets staat wat dat betreft een succesvol extern seizoen in de weg. Mocht je dingen zien die niet kloppen, laat dit dan even weten via de team captains of Jasper.
De agenda aan je smartphone / ipad / tablet / outlook toevoegen is een appeltje/eitje door deze link toe te voegen aan je agenda: http://capelse-schaakvereniging.nl/?ical=1

Laatste teaminfo CSV-4

CSV 4:

Team Agenda

december 22, 2017

20:00 pm - 23:30 pm CSV 4 - Nieuwerkerk a/d IJssel 2
Capelse Schaakvereniging, Capelle aan de Ijssel

februari 6, 2018

20:00 pm - 23:30 pm PASCAL 2 - CSV 4
PASCAL / Denksportcentrum Papendrecht, Papendrecht

maart 9, 2018

20:00 pm - 23:30 pm CSV 4 - De Willige Dame 2
Capelse Schaakvereniging, Capelle aan de Ijssel

maart 29, 2018

20:00 pm - 23:30 pm WSV 2 - CSV 4
Waddinxveense Schaakvereniging WSV, Waddinxveen

Veilige omgeving

De Capelse Schaakvereniging streeft er naar een veilig, betrouwbaar en sportief klimaat te scheppen waarin een ieder op zijn of haar eigen manier kan genieten van de schaaksport en de aangeboden faciliteiten.Hiervoor zijn de volgende afspraken gemaakt:

De Capelse Schaakvereniging hanteert de gedragsregels voor begeleiders zoals die door NOC NSF zijn opgesteld: Gedragsregels NOC*NSF

Onze vrijwilligers verklaren dat zij kennis hebben genomen van deze regels. Daarnaast wordt een VOG aangevraagd.

De Capelse Schaakvereniging is aangesloten bij de Rotterdamse Schaak Bond (RSB), deze heeft een vertrouwenspersoon aangesteld. De vertrouwenspersoon is binnen de RSB het eerste aanspreekpunt voor iedereen die een vraag heeft over, of te maken heeft met, grensoverschrijdend gedrag en hier met iemand over wil praten. Jessica Verhagen is te bereiken via 06-53926843 of vertrouwenspersoon@r-s-b.nl