1e schaakavond op 8 sept.

De Algemene Ledenvergadering is geweest. Nu maken we ons op voor de eerste schaakavond. Die is op vrijdag 8 september.
De B-jeugd (stap 1 en 2) begint dan om 18.30 uur en tot ongeveer 19.50 uur krijgen zij les en spelen competitie. De A-jeugd (stap 3 en hoger) speelt mee bij de recreanten vanaf 20.00 uur. Zij beginnen om 19.15 uur.
De interne competitie en recreantencompetitie begint om 20.00 uur.

Resultaten examens jeugd

Op vrijdag 23 juni hebben enkele kinderen examens gemaakt. De volgende kinderen hebben hun examens goed gemaakt en verdienen het bijbehorende diploma. Bovendien krijgen zij vanaf volgend seizoen training in de opvolgende stap. In het geval iemand van stap 2 naar stap 3 gaat, speelt de speler mee in de recreantencompetitie tussen 20.00 en 21.20 uur. Alle geslaagden van harte gefeliciteerd.

Paard: Samin, Eden, Mohan
Stap 1: Louis, Alex, Albert
Stap 2: Márk, Tino
Stap 3: Dániel
Stap 4: Elnathan

Resultaten proefexamens

Afgelopen vrijdag 9 juni, hebben de kinderen weer proefexamens gemaakt. De volgende kinderen mogen examens maken op vrijdag 23 juni.

Paard: Samin, Mohan, Eden
Stap 1: Louis, Alex, Albert, Jearemy
Stap 2: Dirk, Márk, Tino, Damon, Maurits
Stap 3: Dániel
Stap 4: Elnathan
Stap 5: Niels

Succes bij het examen.

Weer gelijkspel voor CSV V2

Dit keer behaalde CSV V2 het gelijkspel tegen en in Moerkapelle.
Op bord 4 speelde Luuk (jeugd 752) tegen Henk Doornhein (1105), qua sterkte een gelijkwaardige tegenstander. Luuk kwam een loper voor, maar even later verloor hij een toren, waarop Henk het resoluut uit kon maken. (1-0) Op bord 3 speelde Marcel de Bruin na lange tijd weer een externe wedstrijd voor CSV. Dit keer tegen Arie Ymker (1206). Het ging best goed, hoewel hij wel een paard in liet staan die zijn tegenstander niet zag. In het toreneindspel leek het erop dat Marcel beter stond, maar na enkele onnauwkeurigheden moest hij toch de vlag strijken. (2-0)
Gelukkig stond Elnathan (bord 2, 1382) wel goed tegen Dirk Molenaar (1559). Dat bleek, want na 2,5 uur konden de stukken de doos in en het punt was voor Elnathan, CSV. (2-1)
Nu was het wachten nog op Eduard (1440) op bord 1. Hij speelde tegen Martijn Vroegindeweij (1489). Het ging gelijk op totdat Martijn iets te gretig werd en een pion met zijn toren dacht te kunnen pakken. Dat kostte een stuk en de partij (hoewel Eduard een mat-in-1 en mat-in-2 over het hoofd zag!). (2-2)
Hiermee heeft CSV V2 5 punten in de wacht gesleept, waaronder 3 gelijke spelen.

CSV-kinderen hebben succes op Basisschoolkampioenschap

Op zaterdag 18 maart werd in het Erasmiaans gymnasium in Rotterdam het Erasmiaans Schaakfestijn gehouden. Schoolteams van basisscholen uit de RSB-regio namen deel. In totaal waren er 37 teams (viertallen) aanwezig. In de A-categorie (kampioenen) werd gestreden om het RSB-kampioenschap voor basisscholen 2017. Kampioen van de A en dus ook RSB-kampioen BO werd de Eben Haëzerschool uit Capelle a/d IJssel. Hierin spelen 3 CSV-ers: Aron Roozendaal, Niels van Herk en Dirk Koelewijn naast Jordy. Net als vorig jaar mogen zij de eer van Eben Haëzer gaan verdedigen op het Nederlands Kampioenschap. Lees verder

Kampioenschap van CSV 4

Wat later dan verwacht, maar hier dan toch het verslag van onze kampioenswedstrijd tegen Pascal 2 op dinsdag 7 maart. Vol goede moed gingen we naar Papendrecht, waar een gelijkspel voldoende was voor het kampioenschap. Maar vooraf hadden we al bedacht dat we niet voor een punt gingen, maar voor de volle winst! Met opnieuw een tactische opstelling met Jan van Dijk en Bas Koote op bord 1 en 2. We hielden rekening met een tegenactie van Pascal, maar die bleef uit. Dus zat iedereen op bord 3 t/m 8 tegen een tegenstander waar punten te behalen waren. Gek genoeg (hoewel we eigenlijk nergens meer van opkijken), waren de eerste halfjes binnen op bord 1 en 2! Dat gaf gelijk de juiste spirit en vanaf dat momnet werden de punten 1 voor 1 binnen gehaald. Helaas moest ik zelf opnieuw het punt aan mijn tegenstander laten, een combinatie van vermoeidheid en teveel aandacht hebben voor de andere borden. Alle andere spelers hebben een half of heel punt binnengehaald en de einduitslag was overduidelijk: 5,5-2,5. Hieronder volgen nog de verslagen van Bas, Arjan en Jan. Lees verder

CSV 4 kampioen met winst op nummer 2 Pascal

Op dinsdag 7 maart 2017 CSV 4 wint van de nummer 2 Pascal met 5,5-2,5. Hierdoor is CSV 4 niet meer in te halen doordat ze minimaal 4 matchpunten voor de nummer 2 staan.
Wederom goede resultaten op de eerste borden waar Jan en Bas remise spelen. Marco, Rick, Hans en Arjan winnen hun partij gedegen en Menno maakt ook prima remise. Richard was onfortuinlijk en verloor zijn partij.

CSV V2 verliest met 1-3 tegen RSR Ivoren Toren

Vrijdag 24 februari speelde het tweede viertal van CSV tegen het vierde (!) viertal van RSR Ivoren Toren. Er werd goed weerstand gegeven, maar toch werden 2 partijen verloren en 2 remises behaald.
Jeroen gaf Tom Kalousdian goed verweer, maar maakte enkele cruciale fouten waardoor Tom kon winnen. Hans (800) was niet helemaal scherp tegen Enze Shao (1297) en moest het onderspit delven. Daan (680) deed het beter met een plusremise tegen Qiang Huang (1163). Eduard (1383) probeerde nog winst eruit te slepen, maar mocht uiteindelijk tevreden zijn met remise tegen Angelo Ayala (1377).
Helaas zat het er deze keer niet in, maar de jeugdspelers krijgen zo wel meer ervaring en een ieder behaalt zo zijn puntjes gedurende het seizoen.