Viertal CSV goed van start

Op 11 oktober was de eerste wedstrijd van het CSV 4-tal gepland. In poule D spelen 4 teams die ieder uit en thuis spelen. Tegen De Pionier uit Hellevoetsluis was de eerste wedstrijd gepland. Inmiddels hadden we om 20.00 uur al gehoord dat er grote verkeersproblemen waren door de afsluiting van de Hartelbrug en de harde regen die viel. De wedstrijdleider besluit om 20.15 uur de klokken te starten aangezien we nog niets gehoord hadden van de bezoekers. Uiteindelijk tegen 20.30 komen de tegenstanders binnen. Blijkbaar was in het donker ook het buurthuis moeilijk te vinden en hadden ze enkele rondjes gereden. Lees verder

Derde doet duit in zakje (Krimpen 5 – CSV 3, 3-0)

Het derde….waar zal ik beginnen. Na een roemruchte opmars vorig jaar moest het derde helaas het hoofd buigen in Gouda, om daarna glorieus te winnen op de ZH eilanden van het team dat al zeker dacht te zijn van het kampioenschap. Het bier stond al klaar, de bitterballen waren al besteld, maar helaas dachten onze matadors daar anders over (vooral Menno’s partij is een memorabele; het enige jammere puntje was dat de bitterballen nu helaas aan mijn neus voorbij gingen). Vol trots ondertekende ik daar het formulier met de gedachte: volgend jaar wordt ons jaar… Lees verder

Eenvoudige overwinning CSV 2 op SOF/DZP 3 7-1

Teamleider zijn van een hecht en zo’n gemotiveerd team als CSV2 is eigenlijk vooral genieten, Maandagavond 14 oktober vertrokken we al vroeg naar het verre Goeree Overflakkee. Het combinatieteam Oostflakkee en Zwarte pion 3 speelt in een vrij druk activiteitengebouw in Sommelsdijk; het eerste wat mij opviel was hoe groot de damclub was. De tegenstander was helaas niet compleet, speelde met een invaller op bord 6 en voor bord 8 hadden ze niemand, zodat Derk eigenlijk voor niets was gekomen. Lees verder

CSV 4-tal wint van Pionier

Op 11 oktober was de eerste wedstrijd van het CSV 4-tal gepland. In poule D spelen 4 teams die ieder uit en thuis spelen. Tegen De Pionier uit Hellevoetsluis was de eerste wedstrijd gepland. Inmiddels hadden we om 20.00 uur al gehoord dat er grote verkeersproblemen waren door de afsluiting van de Hartelbrug en de harde regen die viel. De wedstrijdleider besluit om 20.15 uur de klokken te starten aangezien we nog niets gehoord hadden van de bezoekers. Uiteindelijk tegen 20.30 komen de tegenstanders binnen. Blijkbaar was in het donker ook het buurthuis moeilijk te vinden en hadden ze enkele rondjes gereden. Lees verder

Zegereeks van CSV tegen Krimpen voortgezet

Het lijkt er op dat de competitieleider van de RSB er een genoegen in schept de beide IJsselverenigingen tegen elkaar te laten spelen. Dat gebeurde eind september/begin oktober maar liefst 3x. Eerst was het gepromoveerde CSV 2 aan de beurt tegen het gedegradeerde Krimpen 4: het werd een duidelijke winst voor de Capellenaren: 5½ – 2½. Drie dagen later trok CSV 3 ten strijde tegen het op rating duidelijk favoriete Krimpen 5 en zie daar: dezelfde uitslag voor Capelle! Een week later was CSV 1 aan de beurt tegen Krimpen 3. Beide teams waren vorig jaar kampioen geworden in de Tweede Klasse en gepromoveerd. CSV 1 had daarbij afgerekend met Krimpen 4: 6½ – 1½. Lees verder