4 geslaagden voor stappendiploma

Afgelopen vrijdag hebben enkele kinderen stappenexamen gedaan.
Arjo en Jesse hebben allebei stap 1 examen gedaan. Zij deden dit uitstekend met 23 en 24 antwoorden goed.
Luc en Kirsten zijn voor stap 2 examen geslaagd. Luc had 20 antwoorden goed en Kirsten 17. Zij zullen vanaf de volgende competitie in groep A spelen.
Alle geslaagden hartelijk gefeliciteerd.

Revanche RSB-bekerteam CSV tegen RSR-Ivoren Toren: 3 – 1

Vrijdagavond 24 januari toog ons bekerteam naar Rotterdam om revanche te nemen voor de wat ongelukkige uitschakeling vorig jaar in de halve finale. We kampten toen met twee zieken en verloren wat ongelukkig met 2½ – 1½ van de latere bekerwinnaar. Twee van de RSR-spelers van vorig jaar waren niet meer speelgerechtigd, omdat ze uitkomen voor een in de KNSB spelend team. Kortom wij sterker, zij zwakker dus dat zou moeten lukken. Lees verder

Ton Dulk winterkampioen CSV!

Ton Dulk is vrijdag met ruime voorsprong van 10 punten op Roel winterkampioen geworden. Ton scoorde maar liefst 13 uit 15 en liet daarmee zien dat een goede score in combinatie met weinig afzeggen de juiste mix is voor een hoge eindklassering. De score van Jasper (7 uit 8) en de hoogste TPR (2063!) was slechts voldoende voor een 6e plek omdat vaak spelen lonend is.
Heel knap is de derde plaats voor herintreder Walter (door mij slechts ingedeeld als ‘groep B’-speler: Excuus Walter!). Jaap probeerde deze competitie vooral spectaculaire partijen te spelen. Dat had wel een keerzijde: een 13e plaats, terwijl hij vorig seizoen nog winterkampioen was geworden! Verder waren er weinig verrassingen in de eindstand. In de B-groep, was het achter Walter, tot de laatste ronde spannend. Menno had alle troefen in handen. Verlies in de laatste paar rondes zorgde er echter voor dat Rob, terwijl hij niet speelde, in de laatste ronde Menno voorbijstreefde. Derk en Rick (zelfde score) volgen daar direct na.
De C-groep is gewonnen door nieuwkomer Piet, die zich knap tussen verschillende B-groepers in de eindstand nestelde. Eduard en Jan van Dijk volgen op gepaste afstand. Ben, terug van weggeweest speelde wat te weinig partijen om nu al hoge ogen te gooien. Ik heb echter goede hoop dat hij in de lentecompetitie veel hoger gaat eindigen. Jaap heeft helaas deze competitie niet kunnen spelen i.v.m. ontbreken van vervoer. Hopelijk komt daarvoor een oplossing.

A.s. vrijdag starten we met de lentecompetitie. En dat betekent voor iedereen nieuwe kansen! Succes allemaal!

Indeling 24 januari 2014 (ronde 19+beker)

Indeling interne competitie ronde 19

Nr. Wit Zwart Resultaat
1 Ton Dulk Arjan Doorgeest …..
2 Walter Vermeer Thomas Herrewijn …..
3 Eduard Hartog Rob van de Bosse …..
4 Menno Schoone Jan van Dijk …..
5 Bas Koote Derk Brus …..
6 Jaap Rusch Cees Groenendijk …..
7 Bjorn Hartog Ben Jacobs …..

Indeling beker
Willem Klein      – Jasper Valstar (5)
Rick van Roon  – Arjan Terlouw (7)
Jan ten Brinke   – André Grootenboer Lees verder

Uitslagen proefexamens

Afgelopen vrijdag 17 januari hebben we weer proefexamens gemaakt. De kinderen die examen mogen gaan doen zijn:
Paardexamen: Charvien 13 goed, Chailesh 13 goed, Robin 13 goed, Jasmijn 15 goed.
Stap 1: Arjo 23 goed, Kirsten 18 goed, Dirian 18 goed, Jesse 21 1/2 goed.
Stap 2: Marit 22 goed, Luc 20 goed.
Stap 3: Elnathan 18 goed.
Stap 4: Jonathan 17 goed, Hans 16 goed, Luuk 16 goed.

Gefeliciteerd en succes met je examen.

Uitslagen beker

Ronde 2: Mark Vermeer (1) – Eduard Hartog    1-0