Verkeershinder Kralingseweg vanaf 10 maart

Tussen 10 maart en begin juni zal de gemeente Capelle aan den IJssel werkzaamheden uitvoeren aan de Kralingseweg; de riolering is in matige staat en er zijn ernstige verzakkingen in de straat. Gelijktijdig zal er een apart fietspad worden aangelegd langs de Kralingseweg, waardoor fietsers aan beide zijden een eigen fietspad tot hun beschikking hebben. Uiteindelijk wordt het dus veiliger en beter voor een ieder, maar voor de bezoekers aan CSV kan dit enige onduidelijkheid opleveren. Nog onbekend is via welke wegen de Bongerd bereikbaar blijft, de Schenkelse Dreef lijkt de meest logische.

Zie hier voor de gemeente site

Vijfde zege voor CSV 1 in de uitwedstrijd tegen Zwijndrecht 1

(Verslag van Hans Blokland)

Op vrijdag 14 februari togen weer uit alle windstreken onze schakers naar Zwijndrecht. Tegen kwart voor acht waren we zo goed als compleet en werden de messen geslepen. Het duurde weer vrij lang voor alles in gereedheid was gebracht en onze tegenstanders hun plaats hadden ingenomen. Ook nu weer bleek dat Zwijndrecht koos voor een “tactische” opstelling in de hoop een paar bordpuntjes te kunnen sprokkelen. Ik krijg steeds meer sympathie voor het Duitse systeem, waar de bordvolgorde strak gekoppeld is aan de rating. Iets om ook in de RSB in te voeren? Lees verder

CSV 4-tal wint van Shah Mata: 3-1

Op vrijdag 14 februari speelde het 4-tal tegen het viertal van Shah Mata.
Op bord 3 speelde Björn tegen John la Gordt Dillié (1844). Hij was snel klaar, helaas verloren. 0-1
Tim speelde op bord 4 tegen Gerard Blok (1399) een prima partij. Na een stuk gewonnen te hebben, probeerde zijn tegenstander nog spel te maken, maar moest toch opgeven. 1-1
Willem, op bord 2, speelde een siciliaan tegen Ger Schraa (1323) tot de 4e zet. Op de 17e zet ruilt hij een Dame+pion voor een Dame+Paard. Nadat de koning van Willem de stelling van Ger binnenwandelde was het onhoudbaar voor zwart en op de 63e zet boog hij het hoofd. 2-1
Eduard speelde op bord 4 tegen Marcel Batist (1093). Hij zette Marcel vanaf het begin vast, won een pion en na torenruil kon hij zijn 3 verbonden pionnen met zijn koning naar voren laten stomen. Hier wachtte Marcel niet op en gaf op. 3-1

Een paar interessante partijen met een goede uitslag voor CSV: 3-1.

RSB-Beker Spijkenisse-CSV: ½ – 3½

Het viel dit keer bepaald niet mee om een geschikte datum voor deze bekerwedstrijd te vinden. Om allerlei redenen waren de vrijdagen 7, 14 en 21 februari niet geschikt. Dankzij Simon van der Beek van Spijkenisse konden we uitwijken naar zaterdagmiddag 8 februari. We werden na een lange gezamenlijke metro rit hartelijk ontvangen in de prachtige speellokatie van Spijkenisse bij de Bibliotheek De Boekenberg waar ook de KNSB-wedstrijd Spijkenisse-Amersfoort werd gespeeld. De loting wees uit dat Léon en Jan-Peter aan de borden 1 en 3 zwart kregen en Mark en Roel wit aan de borden 2 en 4. Zoals langzamerhand tegen ons team gebruikelijk zat de sterkste speler van Spijkenisse aan bord 4. Aangezien wij alleen maar sterke spelers hebben, maakt dat voor ons team weinig uit. De vermelde rating achter de namen van de spelers is de nieuwe rating per 1-2-2014. Lees verder