Tim is jeugdkampioen 2013/2014

Op donderdag 24 juli is de beslissingswedstrijd gespeeld tussen de nummers 1 van de winter- en lentecompetitie resp. Tim en Elnathan. In de lentecompetitie had Elnathan van Tim gewonnen. Dat gebeurde niet in de beslissingswedstrijd. Na loting mocht Elnathan met wit beginnen. Snel ruilde hij een paard en loper tegen een toren en pion. Dit verzwakte de stelling al danig. Met een manoeuvre a4 die de pion op b3 aanviel, brakTim de koningsstelling af. Na slaan stond Elnathan pardoes mat.

Hiermee is Tim dus de jeugdkampioen geworden voor het seizoen 2013/2014. Zijn naam wordt toegevoegd op de paardtrofee met de jeugdkampioenen.

Vakantietijd

We vieren nu onze welverdiende vakantie. Op 5 september vindt de Algemene Ledenvergadering plaats. Hier zijn alle volwassen leden en de ouders/verzorgers van onze jeugdleden van harte welkom. Op 12 september vindt de eerste clubavond weer plaats. Vanaf 18.30 tot 20.00 uur voor jeugd en vanaf 20.00 uur voor de volwassenen. We hopen u in het nieuwe seizoen weer te ontmoeten.

Vele handen maken licht werk

Voor het goed kunnen laten draaien van de club is uw hulp hard nodig. Op dit moment zoeken wij mensen voor het volgende:

Public Relations
Op dit moment komen we nog maar weinig in het nieuws. Daar willen we graag verandering in brengen zeker gezien de uitstekende resultaten van dit seizoen bij de senioren en de jeugd. Wie heeft ervaring met PR en kan een plan maken om dit daarna uit te voeren?

Geschiedenis
CSV is opgericht in 1936. Helaas is er weinig bekend over de geschiedenis van CSV. We zoeken iemand die de archieven induikt en interviews afneemt met (oud-)leden, zodat we bij het volgende lustrum meer kunnen vertellen over het verleden van CSV. Vind u het leuk om in het verleden te duiken, meld u dan aan bij onderstaand mailadres.

Jeugdtrainer
Willen we op hoog niveau blijven presteren dan zullen we nieuw talent nodig hebben. Hiervoor hebben we trainers nodig voor bij de jeugd op alle niveau’s. Ook ouders zijn van harte welkom om training te geven of voor wedstrijdleiding.

Mocht u geïnteresseerd zijn stuur dan een mail naar voorzittercsv@gmail.com.

Snelschaak gewonnen door Thomas, Tim goed 2e

Op vrijdagavond 27 juni werd er traditioneel gesnelschaakt ter afsluiting van het seizoen. Terwijl Roel Trimp en Ton Dulk verderop om het kampioenschap speelden, probeerde de rest elkaar te verslaan in 5-minuten partijtjes.

De avond werd begonnen met 20 deelnemers, onder die deelnemers ook een aantal jeugdspelers. Één van de jeugdspelers, Tim Tian, schoot uit de startblokken en stond lange tijd bovenaan, mede dankzij overwinningen op favorieten Arjan Terlouw en Jasper Valstar.

Echter Tim hield dit tempo niet alle 9 ronden verloor, stond eerst een remise af en verloor uiteindelijk van Thomas Herrewijn. Thomas had aan het begin een partij verloren, maar won daarna de rest en eindigde daarmee bovenaan. Tim bekroonde zijn goede optreden met een tweede plaats. Derde werd Rob van de Bosse, die de hele avond bovenin te vinden was.
<verslag Jasper Valstar>