WSV1 – CSV2 4-4

JE HEBT NIET ALLES IN DE HAND

Donderdag 27 november vertrok het 2e team naar Waddinxveen om de uitwedstrijd tegen WSV1 te spelen in de, volgens de website, fantastische schaakgelegenheid ter plaatse. Dit fantastische viel helaas tegen. We moesten, vanwege een verbouwing, spelen in een kamertje met flikkerende tl-lampen en verflucht. Veel erger was dat we door een glaswand waren gescheiden van een zaal met meer dan 80 bridgers die constant voor zeer grote geluidsoverlast zorgden. Harry zag zich door deze situatie gedwongen om na een paar zetten remise aan te bieden, gelukkig had zijn tegenstander daar begrip voor. Hans vond de situatie haast onspeelbaar maar besloot om, na protesten aan de wedsstrijdleider en de bridgeleiding toch door te spelen. Achteraf vraag ik me af of Hans niet de gelegenheid had moeten krijgen zijn partij op een ander, rustig, tijdstip te spelen. Lees verder

Na spannende strijd trekt CSV 1 aan het langste eind tegen Messemaker 2

Op vrijdagavond 14 november was er een ware streekderby tussen Capelle en Gouda. CSV 1 speelde een thuiswedstrijd tegen het sterke Messemaker 2 in de promotieklasse van de RSB. Voor het eerst in ruim 2 jaar was er sprake van een gelijkwaardige tegenstander. De speelsterktes ontliepen elkaar niet veel. Alleen aan onze topborden hadden we een duidelijke +. Kortom, na 15 overwinningen en 2 promoties zou het er echt om spannen. Lees verder