CSV 4 laat op het laatste moment de winst glippen

Krimpen 5 – CSV 4: 4 – 4

Het vierde team voldoet tot nu minimaal aan de verwachtingen. Met een gemiddelde rating die bijna de laagste is van de poule, vindt CSV 4 zich in de stand na 2 ronden met 3 wedstrijdpunten terug op de 3e plaats.
Maandag 26 oktober speelden we uit tegen Krimpen 5. Het werd een gelijk spel. Geconstateerd kan worden dat vooral onze jonge spelers een grote rol speelden in deze uitslag. Met z’n drieën scoorden Björn, Hans en Tim 2 ½ van de 4 punten! Lees verder

KNSB-bekerteam van CSV uitgeschakeld door Goes: 1,5-2,5

Vrijdagavond 23 oktober maakten we ons gereed voor de revanche tegen Goes. Vier weken geleden was CSV 1 tegen Goes van een koude kermis thuisgekomen. Ons debuut in klasse 3G tegen Goes was zwaar tegengevallen (nederlaag met 3-5). Diezelfde middag op 26 september maakten we al de afspraak met Goes dat onze beide KNSB-bekerteams elkaar opnieuw zouden bevechten. Vrijdag was het dan zo ver. Léon, Stefan, Richard en Ka Chun bonden de strijd aan tegen Joey Grochal, Sven Stange, Maxim le Clercq en Rinus Burgerhoff. Léon en Stefan troffen dezelfde tegenstander als in september en nog wel met dezelfde kleur!

Derde fier bovenaan na grote overwinning

Het derde staat na donderdagavond  fier bovenaan in de 4e klasse A, met na twee rondes al één matchpunt meer dan onze directe achtervolger, met daarnaast een karrevracht meer aan bordpunten. Als dit zo doorgaat, kunnen we de club met Kerst al een leuk kerst cadeau geven in de vorm van een zekere promotie (aangezien er sowieso 3 teams per klasse promoveren).

Dit alles na een grote  ½ – 7 ½ zege op Sliedrecht 5

(Vervolg)

Landau Axel 2 tegen CSV 1: 4 – 4

Een gelijkspel tegen het tweede team van Landau. Je kunt hier op twee manieren naar kijken. Goed dat we niet verloren hebben na die verre reis naar Axel. Het eten in de Egyptische Pyramide zou niet gesmaakt hebben. De andere zienswijze is dat ons team op papier wel de hoogste rating heeft, maar dat (nog) niet heeft waargemaakt. Daar moet dus op korte termijn werk van gemaakt worden. Het is blijkbaar na drie promoties in drie jaar wat wennen in de derde klasse van de KNSB. Dit seizoen wordt dat onze doelstelling. Axel is anderhalf uur rijden als je de snelste weg neemt, maar je kunt er ook langer over doen. Tegen 13 uur kwamen de laatste spelers binnen en zij waren nog wel als eersten vertrokken. Ze hebben dan ook uitvoerig Vlaanderen en Axel doorkruist. We hebben ze uiteindelijk op tijd met onze tijdens de wedstrijd verboden technische hulpmiddelen binnengeloodst. Het team van Landau bestond uit 4 Belgen, 2 Nederlandse mannen en 2 Zeeuwse meisjes. Dat maakt dat de gemiddelde KNSB rating van dit team (1894) niet veel zegt. Van 2 Belgische spelers is de FIDE rating meer dan 200 punten hoger. Kortom vooraf beseften we goed dat we dit team niet moesten onderschatten. Dan nu het verloop van de wedstrijd. Lees verder

Aanvangstijden KNSB competitie aangepast!

De aanvangstijden in de kalender voor de competitie voor het eerste (CSV-1) zijn aangepast aan de aanvangstijden zoals deze in de competitiegids 2015-2016 van de bond zijn gepubliceerd. Hierdoor zijn de in de kalender vermelde aanvangstijden van de wedstrijden tegen Charlois Europoort en Rokado verschoven naar 1300.