CSV 2 VERLIEST VAN DORDRECHT 2 MET 2-6

Vrijdag 18 december speelde CSV2 de vierde wedstrijd tegen Dordrecht2. Ook hier was er weer een groot rating verschil in ons nadeel.
Jaap kreeg vanuit de opening enigszins initiatief maar om voortgang te kunnen boeken zou hij te veel risico moeten nemen en daarom nam hij een remise aanbod aan. Arjan en Ton Slagboom rokeerden beiden lang,  zijn tegenstander kon een koningsaanval opzetten terwijl Arjan zijn koningsvleugel niet goed kon ontwikkelen. De 2 verbonden vrijpionnen die Arjan op de 6e rij kreeg bleken krachteloos terwijl Ton Slagboom een kwaliteit won en het snel kon afmaken. Richard had een rustige opbouw waarbij hij de druk op het centrum zo ver kon opvoeren dat zijn tegenstander materiaal verloor. Walter op bord 4 speelde tegen Iwahn Apon. Iwahn speelde de opening niet goed en Walter stond toen zeer goed. De partij vergde veel tijd (na 11 zetten al meer dan een uur verbruikt). Walter probeerde zijn aanval op de niet gerokeerde koning te bekronen met een stukoffer. Helaas was zijn vervolg niet goed en bleef hij een stuk achter. Rob kreeg een gevaarlijk aanval op zijn koning. Zijn tegenstander bezat het loperpaar. Een kwaliteitsoffer op de h-lijn brak zijn verdediging. Invaller Harry speelde een gelijk opgaande partij. Ben Sitton offerde een pion en pleegde daarna een schijnstukoffer. De stelling was daarna onduidelijk waarbij Harry de beste kansen leek te hebben. Helaas kon hij er niet meer dan remise uithalen. Johan met zwart had weer eens een zeer slechte loper en kon uiteindelijk een inval in zijn stelling niet voorkomen. Thomas kwam slecht uit de opening en verloor een pion waarbij zijn tegenstander ook nog eens een sterk initiatief behield.  Thomas kon daarom zijn stelling niet houden.

CSV 1 verslaat verzwakt Bergen op Zoom met 5-3

Zaterdag 12 december stond de teamleider tegen half elf op parkeerterrein Capelsebrug te wachten op beoogd invaller Winood. Omdat er geen enkele parkeerplaats vrij was, belde ik Winood met de vraag of hij al onderweg was en of het niet handiger was om hem ergens anders op te pikken. Grote verbazing bij Winood. “Weet je dan niet dat Stefan toch mee kan doen?” Nee dus, dat wist ik niet. Na wat heen en weer gebel, stond om half elf Stefan voor onze neus en zochten we een parkeerplaats voor mijn auto een heel eind verder. Gelukkig bleef deze miscommunicatie zonder nadelige gevolgen en konden we na een voorspoedige reis naar Bergen op Zoom tot schrik van onze tegenstanders om 12 uur in de sterkst mogelijke opstelling aantreden. Lees verder

Nieuwerkerk 3 te sterk voor CSV 4 – 5½-2½

Na enige moeilijkheden om een volledig achttal op de been tIMG-20151209-WA0002[1]e krijgen, lukte het toch om met 8 man op dinsdag 8 december aanwezig te zijn om tegen Nieuwerkerk 3 te spelen.
Drie jeugdspelers op de lagere borden en verder ook Cees Groenendijk die weer na
lange tijd extern speelde. Het zou een moeilijke wedstrijd worden aangezien de gemiddelde rating van Nieuwerkerk ca. 250 punten hoger ligt dan bij CSV.

Derde op juiste route naar kampioenschap in 4A

Normaal gesproken is het altijd wat lastig om de functie van teamleider en actief lid van het team zelf te combineren. Maar ik moet zeggen, dat het dit jaar erg voorspoedig gaat met mijn externe campagne, waardoor ik vaak snel klaar ben, en me volledig kan focussen op mijn teamleiderschap. Zo ook deze keer in de thuiswedstrijd tegen Dordrecht 5. Voor aanvang was er wat twijfel of we wel in onze normale opstelling konden spelen, aangezien zowel Harry als André, om verschillende redenen, wellicht verstek moesten laten gaan, gelukkig had ik de week ervoor Willem Klein al bereid gevonden eventueel in te vallen. Maar in de praktijk blijkt dat het derde team dit seizoen tot op het bot gemotiveerd is, en dat iedereen het liefst wil spelen, met als grote doel natuurlijk kampioen te worden en te promoveren. Lees verder