eindstand wintercompetitie

Gisterenavond is de laatste ronde van de wintercompetitie gespeeld.  Walter won in een sterk gespeelde partij van Roel. Met deze uitslag had het niet veel gescheeld of Arjan was winterkampioen geworden. Jan ten Brinke, die Jaap Rusch versloeg werd derde. Wellicht had er meer in gezeten als hij vorige week niet zo onfortuinlijk was geweest en tegen Roel in de opening geen stuk had weggeven. Het is wel een uitstekende prestatie van Jan, die hiermee natuurlijk wel de B-groep wint voor Hans Blokland die overall 7e werd. Thomas, die slechts 1 partij verloor en maar liefst 75% scoorde valt net buiten het podium omdat hij iets te weinig partijen heeft gespeeld. Walter, die wat wisselvallig was, behaalde evenveel punten als Thomas en werd vijfde. De zomercompetitie belooft een spannende strijd te worden. Roel zal alle zeilen moeten bijzetten om zijn clubkampioenschap te prolongeren.

De c-groep is gewonnen door Marco, die Tim en André voor wist te blijven.

In de recreantencompetitie liet Bjorn zien dat hij heer en meester is. Hij blijft Daan maar liefst 16 punten voor. Jonathan is derde geworden. Jonathan en Daan gaan  nu de overstap maken naar de interne competitie. Gezien hun goede spel heb ik er alle vertrouwen in dat ze goede resultaten gaan behalen.

CSV 4 te sterk voor Overschie 4: 7-1

Op vrijdag 15 januari speelde het vierde van CSV tegen hWP_20160115_002et vierde van Overschie. CSV had voornamelijk jeugdspelers ingezet, zoals Rick (bord 1), Tim (4), Jonathan (5), Daan (6) en Luuk (8) verder aangevuld met Menno (7), Arjan (3) en Jan (2). Net als CSV had Overschie overwegend jeugdspelers in het team, dus dat was een leuke krachtmeting. Lees verder

Ruime en regelmatige overwinning van CSV 1 op Overschie: 6-2

Zaterdag 9 januari speelden we thuis tegen een oude bekende uit de regio en wel tegen het eerste team van Overschie. Inmiddels hebben beide clubs hun huisvesting in verouderde panden verlaten. Die nostalgie is verleden tijd! Evenals de in het verleden gehouden massakampen. Nog niet zolang geleden speelde CSV 1 in de eerste klas van de RSB om het kampioenschap en de promotie tegen Overschie 2 en wonnen we met 6-2. Beide teams kwamen vrijwel in de sterkste opstelling aan de borden. Met beide teams op 5 matchpunten en wij een half bordpuntje meer was de verwachting dat het een spannende strijd zou worden om de aansluiting tot de koplopers DSC Delft 3 en Goes te behouden. Onder het wakend oog van flink wat toeschouwers gingen de teams aan de slag. Lees verder

CSV 3 goed het nieuwe jaar in!

Dankzij een 3-5 overwinning afgelopen dinsdagavond op directe concurrent Hendrik Ido Ambacht 2 heeft het derde team zich vrijwel verzekerd van het kampioenschap in de vierde klasse A.

Helaas moesten we deze strijd aangaan zonder onze eerste bord speler Jan ten Brinke, die jammer genoeg met 39 graden koorts thuis moest blijven. Maar de veranderde opstelling pakte erg goed uit aangezien op bord 8 invaller Menno Schoone het eerste punt van de avond scoorde, en op bord 1 Derk Brus het welverdiende winnende punt scoorde.

Door dit zwaarbevochten, maar verdiende resultaat hebben we in de afsluitende twee wedstrijden slechts 1 matchpunt nodig om ons tot kampioen te tronen.

(Later Meer)

Diego Kaersenhout winnaar van 45e Open Capels Jeugdschaaktoernooi

De kampioen van het 45e Open Capels Jeugdschaakkampioenschap is Diego Kaersenhout geworden met 5½ uit 7 met een vol punimage002t voor op de concurrentie. Het toernooi werd op dinsdag 29 december 2015 gespeeld op de rugbyclub Sparta. Het bleek niet voor iedereen eenvoudig te vinden, maar gelukkig konden we na een herindeling toch van start in 14 groepen.

Net als vorig jaar waren er weer meer dan 100 kinderen aanwezig om tegen elkaar op het schaakbord te strijden. Lees verder