Prijs- en diploma-uitreiking tijdens bowlingavond jeugd

De bowlingavond bij de jeugd is de traditionele afsluiting van het seizoen. Op vrijdag 24 juni konden veel kinderen weer lekker bowlen en een patatje eten. Tijdens het eten van de patatje met een snack werden de prijzen van de groepen uitgereikt evenals de behaalde diploma’s. N.B. de eerste schaakavond na de zomervakantie is op vrijdag 9 september 2016. Vrijdag 2 september wordt de Algemene Ledenvergadering gehouden.

Laatste clubavond van het seizoen is afgesloten met een snelschaaktoernooi

De laatste clubavond van het seizoen is afgesloten met een snelschaaktoernooi samen met diverse spelers van SO/Rotterdam. Met een bedenktijd van 10 minuten per persoon per partij konden er 5 ronden gespeeld worden en was er naderhand nog tijd genoeg om na te praten.

Vrijdag 2 september zullen we het nieuwe seizoen starten met een buffet en de ALV.

Voor de volledigheid de eindstand van het snelschaaktoernooi:

• Roel Trimp                                                                                                               4,5
  • Tim Tian                                                                                                                    4
  • Rick van Roon, dhr. van Munster, Jan ten Brinke en Menno Schoone                  3,5
  • Bjorn Hartog, André Grootenboer, Harry Stroosma, Hauben Wallner en Marco Tjepkema                                                                                                                 3
  • Thomas Herrewijn, Daan de Jong en Pepijn Swets                                                2,5
  • Hans Blokland                                                                                                    2 (uit 2)
  • Willem Klein en dhr. Jansen                                                                                     2
  • Eduard Hartog, Karel de Kok, Jonathan Meijers, Hans Hsiao                                1,5
  • dhr. van Briemen en Djin Jharap                                                                               1
  • Bas Koote                                                                                                                 0,5

Zes geslaagden bij de jeugd

Afgelopen vrijdag 17 juni zijn de stappenexamens afgenomen bij de jeugd. Zes kinderen hebben hun examen goed gemaakt en zullen hun diploma ontvangen.
Stap 1: Kay Flohr
Stap 2: Ezra, Soroush
Stap 3: Niels
Stap 4: Steijn, Hans

Gefeliciteerd

Krimpen wint na spannende strijd massakamp tegen Capelle

Schaakvereniging Krimpen heeft na een spannende strijd opnieuw de massakamp tegen CSV gewonnen. Schaakvereniging Krimpen had ons uitgenodigd om revanche te nemen na ons verlies van vorig jaar tegen hen. We werden gastvrij door sv Krimpen ontvangen in hun ruime speelzaal. Hoewel het seizoen er voor sv Krimpen al op zit waren vele spelers van Krimpen bereid het tegen ons op te nemen. Om zoveel mogelijk schakers te laten spelen waren diverse spelers van sv Krimpen bereid om voor CSV uit te komen.

Uiteindelijk was het pas om 23.20 uur duidelijk dat de Krimpenaren de wisselbeker met succes verdedigd hadden. De beslissing viel in de partij tussen Bert ten Wolde en Johan Bos, toen de laatste, in inmiddels gewonnen stelling in een hectische partij, pardoes een dame weggaf. Harold van Dijk kreeg, als laatste, tenslotte Michel van Cappelen in een toreneindspel op de knieën.

Rest mij Michel en Remco te bedanken voor de goede organisatie en de wedstrijdleiding en de onderlinge resultaten te geven.

Schaakvereniging Krimpen –  CSV                                        9-8

1. Wiggert Pols 1979 – Roel Trimp 2050                            0-1
  2. Harold van Dijk 2293 – Michel van Cappellen 1794      1-0
  3. Pieter Sturm 1980 – Arjan Terlouw 1829                        1-0
  4. Henk Greevenbosch 1854 – Richard van Herk 1869    1-0
  5. Hans van Nieuwenhuizen 1830 – Jasper Valstar 1782 ½-½
  6. Bert ten Wolde 1775 – Johan Bos 1639                          1-0
  7. Eduard Hoogenboom 1767 – Hans Blokland 1657         1-0
  8. Adri van der Waal 1640 – Jan ten Brinke 1733               0-1
  9. Meike Riemens 1429 – Willem Klein 1781                      1-0
  10. Domingus Paays 1301 – Rob Docter 1677                    0-1
  11. Joost van der Valk 1505 – Jan Buis 1506                      ½-½
  12. Evert Hoogervorst 1495 – Derk Brus 1463                    1-0
  13. Eddy Hermans 1448 – Marco Tjepkema 1435               0-1
  14. Arjen Postma 1388 – Eduard Hartog 1383                     ½-½
  15. Theo Heukels 1264 – Karel de Kok                                ½-½
  16. Peter van Wieringen – Arjan Doorgeest 1448                 0-1
  17. Koos Petiet – Jan van Dijk 1411                                      0-1

Jan Peter Bogers opnieuw bekerkampioen

Gisterenavond werd de finale van de interne bekercompetitie gespeeld. Net als vorig jaar mochten Mark Vermeer en Jan Peter Bogers tegen elkaar aantreden. Omdat deze partij in remise eindigde was er een snelschaakpartij met verwisselde kleuren voor nodig om tot een winnaar te komen.  Gefeliciteerd Jan Peter!

Mark Vermeer (2)  –  Jan Peter Bogers (1)    remise

Jan Peter Bogers wint na snelschaken.

Uitslagen proefexamens

Op vrijdag 3 juni hebben veel kinderen een proefexamen gemaakt van de stap waarin ze les krijgen. Volgende week volgt nog een inhaalles voor de kinderen die er deze week niet bij waren.
De kinderen die op vrijdag 17 juni in ieder geval examen mogen doen zijn de volgende:
Stap 1: Kay Flohr
Stap 2: Soroush Abafar, Ezra van Bruchem