CSV 3 trapt af met daverende overwinning

Op 23 september begon CSV 3 als eerste van de Capelse RSB-teams aan de competitie van het seizoen 2016-2017. Na de soepele promotie van vorig seizoen zal het dit seizoen zwaarder worden, al denken sommige voorzitters opnieuw aan een kampioenschap….

Tegenstander was Erasmus 4, op voorhand waarschijnlijk niet één van de sterkste teams, maar zo aan het begin van een seizoen weet je het maar nooit.

De aanloop was verre van ideaal doordat teamcaptain (en sterspeler) Rob Docter ziek moest afzeggen. Marco Tjepkema was bereid in te vallen, en Jasper Valstar wilde de honneurs als teamcaptain wel waarnemen.

Opnieuw 6-2 overwinning van CSV 1 op Overschie 1

img_20160917_151250De KNSB-competitie startte voor onze beleving dit jaar opmerkelijk vroeg en wel afgelopen zaterdag 17 september. Het is dan altijd weer de vraag hoe de zomermaanden zijn doorstaan. Sommigen spelen toernooien, anderen slaan schaakboeken open en weer anderen laten de doos met schaakstukken 4 maanden onaangeroerd. Opmerkelijk is dat uit recent op stapel gezet psychologisch onderzoek gebleken is dat rating verschil de enige significante verklarende variabele is voor het onderling resultaat. Daarom bleef ook dit keer weer de uitslag tegen Overschie op 6-2 steken.

schaaktraining deelnemers interne- en recreantencompetitie

Ook dit seizoen zullen er weer enkele schaaktrainingen door enkele eerste teamspelers gegeven gaan worden. De eerste training staat gepland op vrijdag 7 oktober van 20.10 tot ongeveer 22.10 uur. Deze training zal worden verzorgd door Roel Trimp en het thema is ‘planmatig schaken’. Naast dit thema komen er ook veel praktische tips aan bod.

Aanmelden kan door het sturen van een email naar capelsesv@hotmail.com of door je aan te melden via de inschrijvingslijst die op de speelavond rondgaat.