Resultaten examens jeugd

Op vrijdag 23 juni hebben enkele kinderen examens gemaakt. De volgende kinderen hebben hun examens goed gemaakt en verdienen het bijbehorende diploma. Bovendien krijgen zij vanaf volgend seizoen training in de opvolgende stap. In het geval iemand van stap 2 naar stap 3 gaat, speelt de speler mee in de recreantencompetitie tussen 20.00 en 21.20 uur. Alle geslaagden van harte gefeliciteerd.

Paard: Samin, Eden, Mohan
Stap 1: Louis, Alex, Albert
Stap 2: Márk, Tino
Stap 3: Dániel
Stap 4: Elnathan

Ton Dulk is de nieuwe clubkampioen

Ton Dulk heeft na de wintercompetitie ook de lentecompetitie overtuigend op zijn naam geschreven en neemt daarmee het stokje als clubkampioen van Roel over. In de lentecompetitie wist Ton in de onderlinge duels beide malen van Roel te winnen en daarmee liet Ton zien dat hij de meer dan terechte clubkampioen is. Roel wist beslag te leggen op de tweede plaats, Walter werd derde. In groep 2 lieten  de talentvolle jeugdspelers Elnathan en Tim zien dat ze de besten waren. Elnathan wist op de slotavond van Karel te winnen waardoor Arjan beslag kon leggen op de felbegeerde derde plaats die ook recht geeft op promotie naar de eerste groep. Vanuit groep 1 zullen, als er zich geen eerste groep spelers volgend seizoen gaan terugtrekken, Rob, Richard en Derk gaan degraderen naar de tweede groep.

In de recreantencompetitie liet Björn opnieuw zien dat hij de sterkste is, maar Aron, die op de slotavond zijn concurrent Niels versloeg, en Niels laten zien dat het krachtsverschil niet meer al te groot is.

Mark Vermeer wint de interne bekercompetitie

Mark Vermeer heeft na snelschaken de bekercompetitie gewonnen. In de finale werd de reguliere partij tegen Jan Peter Bogers (die met wit speelde) remise. In de snelschaak partij gaf Jan Peter een toren weg. Met deze overwinning onttroont Mark Jan Peter als bekerkampioen.

Resultaten proefexamens

Afgelopen vrijdag 9 juni, hebben de kinderen weer proefexamens gemaakt. De volgende kinderen mogen examens maken op vrijdag 23 juni.

Paard: Samin, Mohan, Eden
Stap 1: Louis, Alex, Albert, Jearemy
Stap 2: Dirk, Márk, Tino, Damon, Maurits
Stap 3: Dániel
Stap 4: Elnathan
Stap 5: Niels

Succes bij het examen.

CSV-ers actief in Utrecht

Een nieuw weekend, een nieuw weekendtoernooi en wel het Open Kampioenschap van Utrecht, een van de oudste weekendtoernooien van Nederland.

Van CSV doen Hans Uittenbogaard en Elnathan Ghebreab mee in groep B.Via de links hieronder kun je het toernooi volgen.

Website: http://www.paulkeres.nl/oku/

Uitslagen: http://www.paulkeres.nl/oku/live/results/oku2017/groepb/

Live partijen: http://schaken.ledigerf.net/oku/groepbc/

Heren, succes!

CSV-ers actief in Maastricht

In het Pinksterweekend wordt (inmiddels traditiegetrouw) in Maastricht het Limburg Open gespeeld. Van CSV zijn er dit jaar 5 deelnemers: Stefan Tabak, Hans Hoornstra, Mark Vermeer, Lorin Arnold en Elnathan Ghebreab. Nu denk ik dat ze toeschouwers op prijs zouden stellen, maar omdat Maastricht niet naast de deur is, kun je het toernooi ook online goed volgen.

Standen en uitslagen via: http://www.limburgopen.nl/uitslagen/2017/groepa/standing.html

Live-partijen (slechts voor de bovenste 12 borden van de A-groep) zijn het makkelijkst te volgen via chess24: https://chess24.com/en/watch/live-tournaments/limburg-open-2017

Zo is Stefans partij uit ronde 1 (tegen GM Bogner uit Zwitserland) na te spelen via: https://chess24.com/en/watch/live-tournaments/limburg-open-2017/1/1/4

Heren, succes!